מיתוג מעסיק, שגרירי מותג ותקשורת פנים ארגונית

מיתוג מעסיק הוא חלק מעולם המיתוג והשיווק. הוא סוג של אדפטציה ארגונית לתחום של מיתוג הארגון בשילוב עם עולם משפיעני התוכן. מיתוג מעסיק יכול להיות חלק ממהלך שלם של מיתוג הארגון כמו בניית קהילות, בניית משפעיני תוכן פנים ארגוניים, בניית נבחרת של פעילים ברשתות חברתיות ועד בניית צוות ייעודי תחת אגף שיווק  לטובת הדבר.
בדרך כלל כשבונים תכנית עבודה למיתוג מעסיק, מעניקים כלים שונים לצוותים לטובת העברת המסרים בצורה הטובה והאותנטית ביותר, כלים כמו כתיבה, צילום בוידאו ומעורבות בקבוצות און ליין. 

מטרת מיתוג מעסיק

המטרה הבסיסית של המיתוג מעסיק זה לחזק את המותג ברמה אישית ולחשוף את העשייה שלו. זוהי דרך להציג את הארגון ברמה פרסונאלית, כלומר לגרום לאנשים להכיר את הארגון בצורה א-פורמלית, מעבר לפרסומים שהארגון מוציא. ברגע שעובדים מספרים באופן אישי על העשייה שלהם ועל פעילות הארגון, אנשים שדומים לעובדים כאלה, מתחברים לתכנים. חיבור כזה מגביר את הסיכוי שעןבדים ועוהדות טובים וטובות ירצו להיות חלק מעובדי הארגון. מיתוג המעסיק מאפשר יתרון תחרותי בשוק הגיוס.

מיתוג מעסיק מבוסס על LOOK A LIKE - אנשים רוצים לעבוד במקומות שהם מרגישים הזדהות עם האנשים אליהם הם חשופים ברשתות, שיש להם ערכים דומים, רצון לעבוד במקומות עבודה שמשקיעים בעובדים, שיש להם שיח משותף ועוד.
יש צד נוסף של מיתוג מעסיק שהוא מיתוג מעסיק פנים ארגוני, שמטרתו להציג הישגים, גיבוש, חוזקות של צוותים או של אגפים שלמים אל מול הארגון עצמו. 

האתגר בתהליכי מיתוג מעסיק

ישוום של מיתוג מעסיק נתקל הרבה פעמים בקשיים בגלל שהדוברים של המסרים הם העובדים.ות עצמם. הם השגרירים של המותג

 יש פה קושי אמיתי של חוויה חדשה שהעובדים.ות לא רגילים אליה. 

בשגרצ העבודה, אם יש שיח הוא נשאר בתוך הארגון. אנשים מבצעים את המשימות ובד"כ אפילו בתוך הצוות, לא מפרסמים יותר מדי כי הם מרגישים שאין צורך וגם אין זמן והכל דחוף ולחוץ.


5 קשיים בתהליכי מיתוג מעסיק על ידי שגרירים

  1. הקושי להיחשף 

    אנשים שלא רגילים להביע את עצמם או את העשייה שלהם, לא מרגישים בנוח בחשיפה  קשה להם לשים את עצמם ואת העשייה שלהם על הבמה. 
  1. הקושי בהבנה "מה יוצא לי מזה"

    העובדים לא מבינים למה הם צריכים להשקיע ולהיות חלק מנבחרת של שגרירי מותג בנוסף לתפקיד, אז חוץ מסדנאות מעשירות הם לא מצליחים לרדת לעומקו של דבר של "מה יוצא להם מזה"
  1. הקושי ביכולת ביטוי

    אין בטחון בכתיבה. לעיתים מרגישים שהכתיבה שלהם לא אותנטית, הם חווים חוסר בטחון בהבעה.
  1. הקושי בבחירת נושא

    לא ברור על איזה נושאים כדאי להם לשים דגש, מה מהות הנושא והתכנים עצמם שהם צריכים להציג ואיך זה מתחבר לזווית האישית שלהם. אפשר להגדיר את זה כחוסר השראה ליצירה. 
  1. הקושי להתמיד

    התלהבות לכתיבה נשכחת עם הזמן. משימות האחרות שיש על השולחן תופסות מקום. לא מצליחים לנהל את הזמן שלהם ליצירת תכנים כמו שהם היו רוצים באמת. 

איך הכלי של מוג'ו עוזר למיתוג מעסיק?

הכלי של המוג'ו נותן לכל אחד ואחת מפת דרכים לפעול ממנה.  המפה אומרת מה המוטיבציה, מאיזה מקום פועלים, מה מניע, מה הלמה? איך עושים דברים, אילו ערכים חשובים  ואפילו עם איזה מילים להשתמש.

 זהו כלי שמאפשר לשגרירי המותג להתחיל ולייצר תכנים מידיים אליהם הם מתחברים באופן מהיר ואינטואיטיבי.

אלו הם תכנים שתמיד ירצו לספר עליהם וגם להעביר את זה הלאה. 

אנחנו מלמדות בסדנאות איך להשתמש בכלי כמשקפיים, איך להסתכל על העולם ומתוך כך לייצר תכנים. כשיש את המשקפיים האלה זה נותן מגן של אותה חשיפה שדיברנו עליה. הרבה יותר קל לעמוד על הבמה כשברור לנו מה הדברים שאנחנו בטוחים בהם, כשאנחנו מבינים מה הקול שלנו.

כאשר משתמשים בכלי ניתן להתמודד עם הקשיים. יש מילים ושפה, יש נושאים לכתיבה, אפשר להתמיד כי זה קל ומתגמל.

וכשזה קורה מבינים מהר מאוד מה יוצא מזה לשגרירי המותג: הזדמנויות שנפתחות, מיתוג פרסונלי, קידום שותפויות והשראה לאחרים.